Ο συνήθης «κομμουνιστικά ορθόδοξος» , political correct, διαχωρισμός, αφορά στην ύπαρξη οργανωμένου ή μη οργανωμένου εργατικού κινήματος, ή κινήματος γενικά. Αυτή η αντίθεση- φενάκη, έρχεται να αποκρύψει κι ενίοτε να καλύψει στο πολιτικό και ιδεολογικό έρεβος, την βασική αντίθεση που διατρέχει ένα κοινωνικό κίνημα, κάθε κοινωνικό κίνημα, και η οποία αφορά στον αν αυτό στέκεται σε περιεχόμενο και μορφές, συνολικά αντιπαραθετικά προς την καθεστηκυία τάξη ή αντίθετα επιδιώκει την βελτίωση, την αλλαγή , την λείανση των πιο αιχμηρών, των πιο κραυγαλέων πλευρών αυτής.
Αυτή είναι η κυρίαρχη θεωρητική, πολιτική, κοινωνική αντίθεση πάνω στην οποία ακροβολίζονται τα κοινωνικά κινήματα και η οποία καθορίζει αν τάσσονται με την ομαλή μεταρρυθμιστική αλλαγή των υφιστάμενων κοινωνικών και οικονομικών όρων ή επιδιώκουν την συνολική ανατροπή τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εξέγερση του Δεκέμβρη είχε ταξικό χαρακτήρα και προσανατολισμό που εδράζονταν στους εξής βασικούς πυλώνες αν και όχι μόνο σε αυτούς :
1. Δεν υπήρξε καμία απεύθυνση, συνδιαλλαγή ή διαπραγμάτευση με την αστική εξουσία, καθώς αυτή, από την αρχή αναγνωρίστηκε ως ο κύριος αντίπαλος.
2. Δεν επαγγέλθηκε σε καμία στιγμή της εξέγερσης, ένα μοντέλο εκδημοκρατισμού του κράτους ή των δυνάμεων καταστολής. Η εξέγερση του Δεκέμβρη δεν είχε ποτέ, σε καμία στιγμή της, τέτοιου είδους αστικοδημοκρατικές αυταπάτες.
3. Υιοθετήθηκε από την αρχή η βία ως μέσο άμυνας απέναντι στην καταστολή του κράτους, ενώ οι καταλήψεις δημοσίων κτιρίων, πανεπιστημίων όπως και οι επιθέσεις στα αστυνομικά τμήματα, σε επίπεδο συμβολικό και πραγματικό, αποκάλυψαν την συνολική εναντίωση της εξέγερσης απέναντι στην αστική πολιτική, τους θεσμούς της και τα σύμβολά της.
4. Οι συμμετέχοντες σε αυτή, στην πλειοψηφία τους, ήταν οι κολασμένοι της ελληνικής αστικής κοινωνίας, που ζούσαν ήδη σε συνθήκες κρίσης, χωρίς κανένα εργασιακό μέλλον, χωρίς καμία κοινωνική προοπτική. Ο Δεκέμβρης, ήταν εξέγερση της καπιταλιστικής κρίσης, ακόμη και αν αυτή, δεν είχε επίσημα ανακοινωθεί από το αστικό πολιτικό προσωπικό.
5. Είχε απέναντι της όλη την συστημική μικροαστική αριστερά, που απέναντι στο ανειρήνευτο της ταξικής πάλης προτάσσει τον «ιστορικό συμβιβασμό» και την ταξική συναίνεση , ώστε να μην διαταραχθούν οι πυρηνικοί όροι αναπαραγωγής ενός αστικού πολιτικού και οικονομικού συστήματος, του οποίου αποτελεί οργανική πλευρά.
Αν μια κοινωνική εξέγερση λοιπόν, όπως αυτή του Δεκέμβρη, δεν τοποθετείται στην πλευρά της βελτίωσης των όρων και των συνθηκών πραγμάτωσης της καπιταλιστικής κυριαρχίας, τότε ακόμη και σε πρωτόλειο στάδιο, ακόμα και με ασχημάτιστο τρόπο, κατέχει ταξικά χαρακτηριστικά, ακόμη και αν αυτά δεν έχουν λάβει ακόμη την μορφή κοινωνικού και πολιτικού μανιφέστου , κοινωνικού και πολιτικού προγράμματος, επαναστατικής υπέρβασης της καπιταλιστικής εξουσίας. Η περαιτέρω ταξική οργάνωση αυτού του κινήματος αποτελεί αδήριτη αναγκαιότητα, ενώ ο πρωτογενής χαρακτήρας αυτής, δεν αποτελεί λόγο αποπομπής του στον κατάλογων των «μικροαστικών ξεσπασμάτων».
Με βάση αυτό το κριτήριο, είναι αναγκαίο, να καταρριφθεί ο βαθειά αστικός μύθος ότι η εξέγερση του Δεκέμβρη, είχε στην πολιτική καθοδήγησή της κομμάτια της αστικοδημοκρατικής κοινοβουλευτικής αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ) είτε εξωκοινοβουλευτικές αριστερές οργανώσεις, καθώς είναι πασίγνωστο στους «παροικούντες την Ιερουσαλήμ», ότι η όποια παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ εξαντλούνταν στην παρουσία εκπροσώπων του στα τηλεοπτικά πάνελ, ενώ η εξωκοινοβουλευτική αριστερά (ΝΑΡ) και οι υπόλοιποι που μετέπειτα συγκρότησαν την ΑΝΤΑΡΣΥΑ, από πολύ νωρίς προέκριναν την αποχώρηση από την Νομική και την λήξη της εκεί Κατάληψης, πράττοντας τα πάντα ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση και να ανοίξει ο δρόμος της πολιτικής και εκλογικής εκμετάλλευσης της εξέγερσης, μέσω της δημιουργίας ενός πόλου «αντισυστημικής αριστεράς». Όλη αυτή η τακτική και πρακτική, οδήγησε στην καρικατούρα-ανέκδοτο, μιας νέας σοσιαλδημοκρατίας αριστερών αποχρώσεων, που αποτελεί πια οργανική πλευρά μιας αστικής απάντησης στην καπιταλιστική κρίση.
Επίσης είναι ανάγκη να ξεκαθαρισθεί, γιατί η ιστορία δεν πρέπει να λησμονείται ούτε να παραχαράσσεται, ότι το ΚΚΕ τήρησε μια απαράδεκτη στάση απέναντι στην εξέγερση του Δεκέμβρη, όχι μόνο λόγω της απουσίας του αλλά και λόγω της επίθεσής του σε αυτή, με την τραγική δήλωση της Παπαρήγα περί «Πραγματικής λαϊκής εξέγερσης που δεν θα σπάσει ούτε ένα τζάμι» και το «λογοτεχνικό πόνημα» στον Ριζοσπάστη, με κεντρικό Ήρωα τον κακομοίρη φτωχό μπάτσο, που η ταξική του θέση τον οδήγησε στο να δολοφονεί παιδιά της αστικής τάξης. Ή ακόμη και τις δηλώσεις της Κανέλλη περί σωματέμπορων (http://youtu.be/zjbuHCs-04o) που κατεβαίνουν στον δρόμο, η οποία αποτελεί μια κλασσική εκπρόσωπο της αστικής τάξης, που της επιτρέπεται, να εμφανίζεται ως απολογητής της, στις τάξεις ενός ΚΚ.
Τόσο η κοινοβουλευτική όσο και η εξωκοινοβουλευτική αριστερά, είτε τήρησαν στάση εχθρική απέναντι στην εξέγερση, είτε την αξιοποίησαν στο αστικό πολιτικό και εκλογικό παιχνίδι. Αυτή είναι η ιστορική καταγραφή και βάσει αυτής, μπορεί να γίνει η όποια αποτίμηση, κριτική και αυτοκριτική σε σχέση με τον Δεκέμβρη.
Συμφωνώ στα περισσότερα από αυτά που γράφεις αλλά έχω μια ένσταση. Δεν είμαι φίλος ούτε του ΝΑΡ ούτε της ΑΝΤΑΡΣΥΑ αλλά αυτό που λες ότι "από πολύ νωρίς προέκριναν την αποχώρηση από την Νομική και την λήξη της εκεί Κατάληψης" που το στηρίζεις; Γιατί παρότι είχα παρακολουθήσει κάμποσες συνελεύσεις της κατειλημμένης Νομικής (κυρίως τις πρώτες μέρες) κάτι τέτοιο ειλικρινά δεν το θυμάμαι. Αυτό που θυμάμαι είναι ότι υπήρχε μια σύγκρουση γραμμών στο εσωτερικό των ΕΑΑΚ (στα οποία συμμετείχα τότε ως φοιτητής), με τους ΑΡΑΣιτες να λένε ότι το Κέντρο Αγώνα πρέπει να μεταφερθεί στο Πολυτεχνείο και τους υπόλοιπους να λένε ότι πρέπει να παραμείνει στη Νομική.
Αυτή η αντίθεση που λές όντως υπήρχε στο σωτερικό της ΕΑΑΚ. Σε ότι αφορά στο ΝΑΡ, μόνο μια τάση του ΝΑΡ στήριξε μέχρι τέλους της κατάληψη της Νομικής, αυτή που αργότερα εξελίχθηκε σε εσωκομματική αντιπολίτευση εντός του ΝΑΡ δημιουργώντας την Τάση συμβολής στην Κομμουνιστική Επαναθεμελίωση.
Προφανώς δεν υπήρξε επίσημη αποδοκιμασία απο το ΝΑΡ ή αλλων στην συνέχιση της κατάληψης αλλά μέσω του αναχωρητισμού και της απουσίας απο την κατάληψη κατέθεσαν σε πρακτικό επίπεδο την θέση τους. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα χρόνο μετά περιπου η πλειοψηφία της νεολάιας του ΝΑΡ τύπωσε "πολιτικό" "θεωρητικό" έντυπο όπου χαρακτήριζαν τον Δεκέμβρη ως "έκρηξη" γιατί απο αυτόν έλειπε το εργατικό στοιχείο.
Υπάρχουν και άλλες λεπτομέρειες και κατα την διάρκεια του Δεκέμβρη και μετέπειτα στην δίκη που αφορούν στην στάση του ΝΑΡ της νκΑ και άλλων συνιτωσών της "επαναστατικής" αριστεράς που δεν έχει έρθει ακόμη η στιγμή να ειπωθούν και να γραφούν.
Καλό θα είναι να ειπωθούν και να γραφτούν όμως.
Παρόλαυτα επειδή ησουν στη Νομική, είδες τον Δεκέμβρη από κοντά, μόνο και μόνο η στάση της επίσημης και wannabe επίσημης αριστεράς στη κοινωνική εξέγερση θα έπρεπε να σε είχε ατσαλώσει απέναντι τους στα χρόνια που ήρθαν. Στη τελική οι πολιτικές θέσεις τότε κρίνονται κι όχι στα γραπτά και στα ντοκουμέντα των συνεδρίων.
Θα έρθει η κατάλληη στιγμή για όλα. Η υπομονή καιη επιμονή είναι κομμουνιστικό κουσούρι ιστορικής αξίας.
Δεν υπάρχουν αυταπάτες για καμία εκδοχή αριστεράς , για αυτό και κάθεμια αποτιμάται και για το τότε και για το τώρα των πολιτικών πρακτικών της. Οι ανακατατάξεις συνεχίζονται άλλωστε και οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες, καθώς αν τα συνέδρια και τα γραπτά δεν γίνονται πράξη εκφυλίζονται και καταλήγουν στα αζήτητα της ταξικής πάλης μαζί με τους φορείς τους.
Ταυτόχρονα ο Δεκέμβρης δεν ήταν ερώτηση όπως οι αναρχοαυτόνομοι θίασοι προκρίνουν , αλλά προσπάθεια απάντησης απέναντι στον κανιβαλλικό καπιταλισμό που ωστόσο έμεινε ανολοκλήρωτη αφήνοντας παρολα αυτά σοβαρά κεκτημένα σε κινηματικό , πολιτικό και ιδεολογικό επίπεδο.
Κεκτημένα που είναι ανάγκη να αποτελέσουν όπλα στο πρόταγμα και στην δράση μιας κομμουνιστικής εργατικής πλατφόρμας που η συνγκρότησή της αποτελεί διαρκές ζητούμενο.
Ανώνυμα σχόλια δεν δημοσιεύονται ανεξάρτητα απο το περιεχόμενο τους.
Ανώνυμε βάλε ενα ψευδώνυμο, ώστε να μπορέσει να γίνει συζήτηση.
Είναι από τις περιπτώσεις που σπανίζουν στη σημερινή κατάσταση της αριστεράς. Μια ανάλυση με αιχμές, μαρξιστική προσέγγιση, χωρίς φόβο να κουνήσει συνειδήσεις.
Η εξέγερση του Δεκέμβρη ήταν ταξική γιατί η ''νεα εργατική βάρδια'' σε καθεστώς απαγόρευσης του μέλλοντός της, συνάντησε την ανοιχτή φασιστικοποίηση, που ξέφυγε απ΄τα όρια της ''μπατσοκρατίας'' ή της ''καταστολής''.Απόδειξη πως εκφασισμός δεν είναι μόνον , ούτε καν κύρια τα σκουλίκια της ΧΑ. Κι αν κάποιοι θα πουν πως νεολαία είναι ηλικιακός προσδιορισμός, μάλλον ξεχνούν την ταξική πλειοψηφία στο εσωτερικό της, κατά τις γνωστές τους συνήθειες να ''εξαφανίζουν την διαρκώς ογκούμενη εργατική τάξη'', από τις αστείες αναλύσεις τους για τη σημερινή ταξική διάρθρωση στη χώρα.
Είχε στοιχεία γνήσιας λαικής αντικαπιταλιστικής βίας, όταν και σημειολογικά, οι δυο κύριοι στόχοιτης ήταν οι Τράπεζες και οι δυνάμεις καταστολής.
Ο Δεκέμβρης της νεολαίας ήταν αυθόρμητος, όπως κάθε ξέσπασμα της ταξικής πάλης μετα μακρά περίοδο αποκοίμισης. Δεν έγινε ''εύκολος αντίπαλος'' γιατί ήταν αληθινή, αυτοτροφοδοτούμενη, μαζική κορύφωση. Δεν είχε συνέχεια γιατί είχε απέναντί του-στην ουσία ενάντιά του -ΚΑΙ την επίσημη και ανεπίσημη αριστερά και μια μονίμως αφελή μεταφυσική αναρχίζουσα στάση, πανηγυρτζίδικου ακτιβισμού.
Το ΚΚΕ ακόμη και τώρα αρνείται να τιμήσει τους ''προβοκάτορες'' ή να κάνει αυτοκριτική για τον γιό της πλύστρας, την συμπόρευση με τον ΛΑΟΣ την αποθέωσή του απ΄την Αυριανή. Τα λοιπά πολιτευτάκια σκούζουν ''μα εκεί είμασταν κι εμείς'' με ποιό στόχο, ,με ποια συμβολή, τα μελλοντικά κουκιά;
Η σχέση του Δεκέμβρη με τους ''αγανακτισμένους'';.... απόλυτα διαλεκτική. Η μια εξέγερση, η αντίθεση της άλλης συνάθροισης
Μπράβο για το άρθρο!
ΟΡΕΙΝΟΣ